Grand Prix
PPP projekts Ķekavas apvedceļš. Pasūtītājs: publiskais partneris VSIA LVC; privātais partneris Ķekava ABT. Projekts CEĻUPROJEKTS. Būvnieks Ķekava AB. Būvuzraudzība Firma L4.
Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavu ar palielinātu kravas transporta satiksmes intensitāti šajā posmā.
Apvedceļa būvniecība noritēja no 2021. līdz 2023. gadam, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris nodrošinās no 2023. līdz 2043. gadam. Kopumā apvedceļš ir teju 18 kilometru garš, no tiem mazliet vairāk nekā 11 kilometri ir divbrauktuvju ceļš ar četrām joslām. Ir plānots, ka pa to varēs braukt ar ātrumu līdz 120 kilometriem stundā. Kā apvedceļa segums pirmo reizi lielākā mērogā ir izmantots plānkārtas asfalts. Galvenā atšķirība starp to un asfaltu, kuru parasti izmanto ceļu būvē, ir materiālu ekonomija.
Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais PPP projekts, kas īstenots pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi.
Grand Prix
Ogres Valsts ģimnāzijas skolas un sporta ēka. Pasūtītājs Ogres novada dome. Projekts NAMS. Būvnieks PS MMG. Būvuzraudzība Akorda & Firma L4.
Ar Eiropas Savienības fondu atbalstu tapusi viena no mūsdienīgākajām izglītības iestādēm Latvijā - Ogres Valsts ģimnāzijā 2023./2024. mācību gadu sāka gandrīz 700 skolēnu.
Šī ir viena no modernākajām skolām Latvijā, kuras izbūvē liela uzmanība tika pievērsta videi draudzīgiem risinājumiem un energoefektivitātei. Ēku projektēšanas procesā tika iesaistīti arī ap 100 jauniešu un pedagogu no citām skolām, kas sniedza savu redzējumu par to, kādai būtu jāizskatās mūsdienīgai, uz nākotnei vērstai izglītības iestādei.
Grand Prix
Rīgas pils Konventa pārbūve un restaurācija, Pils laukumā 3, Rīgā. Pasūtītājs VAS VNĪ. Projekts Rīgas Pils Kastelas projekts, MARK ARHITEKTI un SUDRABA ARHITEKTŪRA. Būvnieks LNK Industries. Būvuzraudzība Būvalts.
ES fondu projekta "Rīgas pils Konventa (Kastelas) 1. un 2. kārtas pārbūve un restaurācija Pils laukumā 3, Rīgā" mērķis ir saglabāt, aizsargāt un attīstīt pašvaldību attīstības programmās balstītu nozīmīgu kultūras mantojumu, attīstīt esošās funkcijas un piedāvāt jaunradītus pakalpojumus kultūras mantojuma objektos, nodrošinot investīciju ilgtspēju un ietekmi uz nozīmīgu kultūras mantojuma objektu sociālekonomiskā potenciāla attīstību un integrāciju vietējās ekonomikas struktūrā.
Nominācijā "JAUNBŪVE SABIEDRISKA ĒKA"
1. vieta Valmieras pils kultūrvides centrs, Bruņinieku ielā 1, Valmierā. Pasūtītājs Valmieras novada dome. Projekts ZGT. Būvnieks R.K.C.F.Renesanse. Būvuzraudzība BŪVĒLOGS projekti.
Blakus Valmieras pils mūrim un vienām no senākajām pilsētas ēkām Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektā “Kultūra, vēsture, arhitektūra Gaujas un laika lokos” ir tapusi jauna, moderna ēka, vienlaikus nodrošinot gan mūru atsegumu konservāciju, gan dodot telpu kultūras mantojuma apzināšanai, pētniecībai un izziņai.
Nominācijā "RESTAURĀCIJA"
1. vieta Preiļu pils fasāde. Pasūtītājs Preiļu novada dome. Projekts Arhitektoniskās izpētes grupa. Būvnieks Preiļu Celtnieks. Būvuzraudzība Warss+.
ES fondu projekta "Preiļu pils 1.stāva atjaunošana komercdarbības attīstības nodrošināšanai" mērķis ir uzlabot uzņēmējdarbības vidi un veicināt investīciju piesaisti Preiļu novadā, veicot degradēto teritoriju revitalizāciju tūrisma un kulinārās uzņēmējdarbības aktivitāšu attīstībai, kas atbilst Preiļu novada attīstības programmā noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz komersantu vajadzībām.
Nominācijā "INŽENIERBŪVE – PĀRBŪVE"
1. vieta Satiksmes pārvads pār dzelzceļu pie Brasas stacijas Rīgā. Pasūtītājs RD Ārtelpas un mobilitātes departaments. Projekts PS TILTPROJEKTS, SKA PROJEKTS UN VERTEX PROJEKTI. Būvnieks PA CP – Rīgas tilti. Būvuzraudzība PA KBL&ISL.
ES fondu projekta „Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas” mērķis ir samazināt sastrēgumus uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst infrastruktūras pārrāvumus esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā. Brasas pārvadam pilsētas maģistrālo ielu struktūrā ir nozīmīga loma veicot savstarpējo Pilsētas un Centra loku savienošanas funkciju. Brasas tilts spēlē nozīmīgu lomu TEN-T autoceļu tīkla savienošanā ar TEN-T jūras ostas termināļiem, kā arī ar pilsētas rūpnieciskajām teritorijām saistītās kravas transporta satiksmes novirzīšanai prom no lielu sabiedrisku objektu tuvumā esošām ielām uz pilsētas maģistrālo ielu tīklu – Austrumu maģistrāli.
Nominācijā "JAUNA INŽENIERBŪVE"
1. vieta Austrumu maģistrāles 1. un 2. kārtas izbūve, Rīgā. Pasūtītājs RD Ārtelpas un mobilitātes departaments. Projekts BRD projekts, Vektors-T. Būvnieks ACB, TILTS un AM RĪGA. Būvuzraudzība Firma L4.
Austrumu maģistrāles būvniecību ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu sāka 2021. gada maijā, paralēli realizējot abas projekta kārtas. Maģistrāles kopgarums ir 2,8 km, tai stiepjoties no Vietalvas un Piedrujas ielas krustojuma līdz Ūnijas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumam. Būvdarbu ietvaros izbūvēti divi pārvadi: Ieriķu – Dzelzavas ielas pārvads un Madonas ielas pārvads.