Lai atvieglotu publiskajam partnerim vai tā pārstāvim finanšu un ekonomisko aprēķinu izstrādi, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir precizējusi vienkāršoto modeli finanšu un ekonomiskajiem aprēķiniem, kā arī tas papildināts ar piemēru “Trīs novadu apvienotais sociālās aprūpes centrs”.
Atbilstoši Publiskās un privātās partnerības likumam publiskais partneris vai tā pārstāvis veic finanšu un ekonomisko aprēķinus, lai noteiktu publiskās un privātās partnerības piemērojamību konkrētā projekta īstenošanā, raugoties no publiskās personas finanšu resursu racionālas un efektīvas izmantošanas viedokļa, un to, kāds publiskās un privātās partnerības līgums slēdzams, lai veiksmīgi īstenotu attiecīgo būvdarbu veikšanas vai pakalpojumu sniegšanas projektu, ņemot vērā potenciālā publiskās un privātās partnerības līguma ietekmi uz valsts budžeta ilgtermiņa saistību apjomu un vispārējās valdības sektora budžeta bilanci un parādu.
CFLA kā Publiskās un privātās partnerības kompetences centrs izstrādā dažādas metodikas un vadlīnijas. Vienkāršotais modelis finanšu un ekonomiskajiem aprēķiniem, kā arī izstrādātais piemērs “Trīs novadu apvienotais sociālās aprūpes centrs” pieejams sadaļā "Publiskā un privātā partnerība".