Ātrās nobraukšanas ceļš ļauj saīsināt gaisa kuģu pārvietošanās ceļa garumu nobraukšanai no skrejceļa un manevrēšanas zonā. Tādejādi lidostā samazināsies uz sauszemes veiktajos manevros patērētās degvielas daudzums un laiks, līdz ar to samazinot arī piesārņojošo vielu - CO2, ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apjomus.
Būvdarbus veica konkursā izvēlētā ceļu būves firma SIA "Binders", un projekta kopējās izmaksas ir 2,6 miljoni eiro. Būvdarbi tika veikti specifiskā darbu organizācijas režīmā, lai neradītu pārtraukumus vai citus apgrūtinājumus lidlauka darbībai. Tāpēc visi būvdarbu tehnoloģiskie procesi lidlauka teritorijā notika naktīs, lidojumu starplaikā. Šajā periodā tika organizēta arī materiālu piegāde, būvtehnikas un mehānismu loģistika.
Kohēzijas fonda projektā “Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskā lidostā “Rīga”” ietvaros lidosta “Rīga” īsteno vērienīgus lidlauka un lidostas teritorijas infrastruktūras attīstības darbus. Lidostas manevrēšanas ceļos ierīkotas ass ugunis, tādejādi sperot pirmo soli, lai lidostā ieviestu inovatīvo “seko zaļajam” (follow the greens) gaisa kuģu vadības sistēmu, kā arī izbūvēts neatliekamās medicīniskās palīdzības un aviācijas glābšanas un meklēšanas, kā arī militāro, valstu valdību un citu helikopteru nosēšanās laukums.
Tāpat ar KF atbalstu pārbūvēti lidostas publiskās daļas pievedceļi, modernizēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma un apgaismojuma infrastruktūra.
Atbalsts lidostas modernizēšanai paredzēts ES fondu programmas "Veicināt drošību un vides prasību ievērošanu starptautiskajā lidostā "Rīga"" ietvaros.
Pieejamais kopējais attiecināmais projekta finansējums ir 23 049 010 eiro, tai skaitā KF finansējums – 10 774 241 eiro un VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” finansējums – ne mazāk kā 11 564 245 eiro.