Lidostā "Rīga" sākusi strādāt jaunā manevrēšanas ceļu ass uguņu sistēma, kas atvieglo gaisa kuģu kustību lidlaukā sliktas redzamības apstākļos un ir būtisks solis, lai nākotnē lidostā ieviestu modernu «seko zaļajam» (follow the greens) gaisa kuģu vadības sistēmu.
Manevrēšanas ceļu ass ugunis sliktas redzamības apstākļos – miglā, intensīva sniega vai lietus gadījumā un diennakts tumšajā laikā ļauj gaisa kuģiem ātrāk un drošāk nobraukt uz stāvvietām, atbrīvojot skrejceļu. Padarot gaisa kuģa manevrēšanu uz zemes efektīvāku un drošāku, samazinās oglekļa dioksīda emisijas un enerģijas patēriņš.
«Seko zaļajam» ir novatoriska vadības sistēma gaisa kuģu manevrēšanai uz zemes. Tā nodrošina lidojumu apkalpi ar individuālām vadlīnijām lidmašīnas vadīšanai lidlaukā, automātiski izgaismojot manevrēšanas ceļu centra līnijas ugunis lidmašīnas priekšā un uzrādot konkrētu gaisa kuģa maršrutu līdz stāvvietai vai skrejceļam.
Vienlaikus rekonstruēts arī lidostas skrejceļa apgaismojuma sistēmas mezgls, kurā atrodas elektroapgādes un vadības sistēmas, kā arī remontdarbnīca skrejceļa apgaismojuma sistēmas uzturēšanas vajadzībām.
Manevrēšanas ceļu ass uguņu sistēmas izveide ir viena no atbalstītajām aktivitātēm Kohēzijas fonda projektā “Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskajā lidostā “Rīga”. Projekta ietvaros lidosta “Rīga” īsteno vērienīgus lidlauka un lidostas teritorijas infrastruktūras attīstības darbus. Lidostā izbūvēts otrs ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš, kas palīdzēs mazināt CO2 emisijas, izbūvēts neatliekamās medicīniskās palīdzības un aviācijas glābšanas un meklēšanas, kā arī militāro, valstu valdību un citu helikopteru nosēšanās laukums. Tāpat ar KF atbalstu pārbūvēti lidostas publiskās daļas pievedceļi, modernizēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma un apgaismojuma infrastruktūra.
Publicēts: 05.01.2023.